2 Comments

Paper beats Fire?

amazon-kindle-reader-booksAșa, în general, eu sunt un om căruia îi place să citească. Și căruia, mai ales în ultima perioadă, îi e foarte dor să stea o bucată de timp citind o carte bună (da da, aștept și chiar rog recomandări).

Am însă uneori o mică problemă (poate să fie una de personalitate, but hey..) – pe noptiera mea stau foarte multe cărți, unele începute, altele terminate pe care le frunzăresc uneori, altele pe un to-read-list care se mărește destul de des și cu destul de multe titluri, în funcție de entuziasmul oamenilor care-mi povestesc despre câte o carte bună. Și, în funcție de dispoziția mea, de puterea de concentrare după ziua pe care am avut-o sau de cine știe ce alți factori, aleg cartea pe care pun mâna și alături de care-mi petrec seara (sună un pic cam siropos, deal with it. Îmi plac cărțile mai mult decât majoritatea oamenilor).

Undeva prin anii I și II de facultă, căram dupa mine în weekendurile acasă tone de cărți, un fel de noptieră (spicuită) portabilă, din care bine-nțeles că nu prea apucam să citesc. Nu are sens să spun ce însemna geanta pe umărul meu când mergeam în vacanțe, pentru că atunci știam clar c-o să am mai mult timp liber și d-abia așteptam să mă hotărăsc ce-o să citesc în fiecare zi. Nu mă înțelegeți greșit, îmi place tare mult să citesc o singură carte, doar că în ultimii ani le-am filtrat și prin starea din ziua în care puneam mâna pe ele.

Nu m-am gândit, până acum puțin timp, la un e-book reader. De ce? (Și acum, în totală antiteză cu subiectul) Pentru că mirosul cărților, pentru că o copertă mișto, pentru că datul paginilor, pentru că amintirile din fiecare pagină, pentru că anticariate, pentru că mi-e drag de cărți de numa’. Dar m-am gândit la varianta asta când mi-am dat seama că pot să car foarte multe cărți în poșetă, și s-o „deschid” pe cea pe care o vreau (vezi, e urât și să pun în ghilimele) ca s-o citesc.

Anul ăsta de ziua mea, dragii mei colegi mi-au făcut cadou o frumusețe de Kindle Fire (de acolo titlul), pe care să pot să citesc ce vreau (am găsit niște cărți foarte mișto!), e super util în nopțile când nu am veioze pe aproape, când aștept undeva. Și e comod. E foarte comod. Serios, un avantaj major e faptul că stau în poziții foarte confortabile în pat și nu mă doare gâtul și nici nu amorțesc. Și da, mă enervează un pic faptul că îmi place atât de tare!

Acum, pe lângă niște recomandări de cărți bune (serios, chiar le aștept), sunt curioasă și care e opinia legată de cititul pe hârtie vs cititul pe un e-book reader. Dacă mi-ați da și niște motive, ar fi excelent. Chiar o să le citesc🙂

Deci?

(foto de-aici)

2 comments on “Paper beats Fire?

  1. Îmi place ”fizicul” cărților și comoditatea e-book-ului. Dar cum urăsc să fiu vagă, o să aleg clar cărțile. Îmi place textura foilor, coperta, dedicația (dacă e cazul), umblatul prin librării. Aaa, și nu poți să omori un păianjen cu un kindle!🙂

Leave a Reply

