Leave a comment

#Hashtags

toomanyhashtagsCred că am mai ironizat un pic subiectul aici, dar nu am dezvoltat prea mult subiectul, care este cât se poate de actual și de nu-dispare-odată-porcăria-asta-de-tot-de-pe-tastaturi-?

Vai, da, știu, hashtags are the s&!t și eu sunt o neinițiată și o incapabilă de a înțelege cât de cool și de super sunt ele.

Într-o vreme aveau o utilitate foarte clară din punctul meu de vedere, cred că din orice punct de vedere, de fapt. Era foarte ușor să urmărești (pe Twitter, mai ales) un subiect care te interesa, se putea crea awareness în jurul unei idei (cel puțin), se setau trendurile în materie de what everyone is talking about și all in all deveniseră o unealtă bună pentru marketeri și pentru PRiști. La conferințe și evenimente e foarte bine când toți participanții folosesc un hashtag definit și ideile din jurul evenimentului respectiv sunt conectate cumva. Un hashtag poate să fie și simpatic uneori, în glumițe ca „Oh, look at you being all smart and stuff. #Bitch”.

Dar acuuuummmm…. DAR ACUM!

Dar acum hashtag-urile SUNT PESTE TOT! Pe Twitter, pe Instagram, pe Facebook. Practic, orice gagică de peste 10 ani care crede că are ceva interesant de transmis și dorește să fie conectată cu alți oameni cu postări la fel de inutile ca ale ei face un super abuz. Mai ales pe Instagram. Și, fcors, contul de Instagram este super sincronizat cu cel de Facebook (că deh!) și-atunci te trezești cu niște palme peste ochi cât ai zice #hellno! La un moment dat vedeam numai dieji în jurul meu, de ma simțeam îngrădită de-atâtea gratii. Nu știu dacă eu eram în libertate sau în captivitate, cert e că nu mă vedeam scăpată de ele.

Mă rog, lăsând (un pic) răutatea la o parte, hashtag-urile au devenit atât de „populare” încât scopul lor inițial s-a cam dus pe apa Sâmbetei. Utilizarea lor în exces nu e bună! Vă spun cât se poate de sincer! Doar pentru că pui un # în fața unui cuvânt nu mă face să mă simt mai aproape de ideile tale, mai ales când e pus în fața tuturor cuvintelor dintr-o frază. Nici măcar nu trebuie să fie frază, am observat. Ci pur și simplu un ghiveci de cuvinte legate sau nu de ce e în poza aia pe care-o shareuiești cu atâta mândrie. Au devenit superflue. Sunt atât de folosite atât de des în cazuri atât de stupide, încât nu m-a mai interesat să dau click pe unul de foarte multă vreme, conștientă de multitudinea de comentarii/postări/poze/whatever absolut inutile pe care le voi găsi acolo.

Am și un exemplu pozitiv, totuși – Jimmy Fallon poate să fie mișto, la rubrica Hashtags din emisiunea lui. Asta pentru că are câte un hashtag pe săptămână, nu la fiecare 20 de caractere!

Vă las, deci, cu un clip drăguț cu Jimmy Fallon și Justin Timberlake, dacă tot i-am dat exemplu. Ca să vă dați seama cât de stupidă e exacerbarea asta stupidă a unui tool ce se voia a fi util.

Deci, #seriosacum, mai #ușor cu #hashtagurile pentru că #riscul de a #deveni #stupizi este #imens. #lol #yolo #sofunny #haha #fail!

(imagine de-aici)

Leave a Reply

