1 Comment

Super-noduri?

20130711skypelisteningNu mă înțelege greșit, nu e un tutorial despre noduri marinărești. Încă nu am dezvoltat astfel de abilități, nici nu intenționez.

În periplurile academico-nocturne prin lumea telecomunicațiilor (oh, dar ce inițiative) am ajuns la o lucrare super-interesantă (da da, va fi a thing) despre modul în care funcționează Skype. Și am ajuns la super-noduri, un fel de proxy servers care pasau informațiile dintr-o parte în alta. Dar super-nozii ăștia erau useri cu procesoare mai puternice și net (mult) și rapid. Oricine putea sa fie super-nod. Chiar și tu! : ) Dacă nu dezactivai o nebunie din regiștri puteai sa fii o super-poștă în marea rețea și pe marele internet.

Și nu era problematic decât prin faptul că-ți putea înnebuni procesorul și să-ți pape megabaiții pe care-i plăteai la RDS când aveai net cu 1 giga trafic pe lună. Buuun.

Nu m-am stresat eu prea tare cu tranzacția Microsoft + Skype = Iubire pe 8 miliarde USD, pentru că influența asupra vieții mele e minimă spre deloc. Au schimbat un pic interfața, de sincronizat nu mi-aș fi sincronizat eu toate cele cu Skype-u, mai o glumiță, mai un mișto, Hahaha, zâmbește la cameră, NSA se uită, dar fără prea mari bătăi de cap.

Partea amuzantă e că super-nozii ăștia s-au mutat aproape toți de la utilizatori random pe serverele Microsoft dedicate si super-ultra-securizate, că deh! (Linux supernodes hah) Și dup-aia brusc leakuie ceva pe la NSA. Niște streamuri audio. unele video, IMuri și meta-date. Pentru binele siguranței naționale, evident, că doar ăștia amenințători sunt vizați de ochiul NSA-ului.

Dar eu mă gândesc așa, super-curioasă, oare nu e vreun plictisit pe la NSA, cu sclipiri în ochi și rânjet suav când vreo gagică de infractor se dezbracă la webcam? Că doar și periculoșii o pot arde cyber!

P.s. Dar măcar există double verification for security la conturi, fiți fără griji.

(Foto de aici)

P.p.s. Revenire spectaculoasă la cererea publicului. Și a proiectelor de master : )

One comment on “Super-noduri?

Leave a Reply

