3 Comments

Muzica momentelor frumoase

Am primit leapșa asta de la Dan și am promis că mă gândesc serios la ea. Și m-am gândit : )

Am crescut cu muzică bună în casă, ascultată pe viniluri la un pick-up vechi și mai apoi la o combină neagră, cu loc pentru 2 casete, radio și pick-up deasupra. Mama avea viniluri cu Andrieș, Alifantis și Pink Floyd, pe care le ascultam atât de fascinată și de atentă până învățam toate versurile și le mormăiam prin casă.

În mașină, cu ai mei, ascultam des Pasărea Colibri – „Ciripituri” și „În căutarea cuibului pierdut”, urlam pe fiecare piesă.  Mi-aduc aminte că a mea era „Andri Popa”, a mamei mele era „Vara la țară” și a lui tata era „Lordul John”. Acum vreo 2 ani, eram cu taica-miu în mașină și urlam amândoi pe „Zori de zi” a lui Phoenix, la câteva zile după ce făcusem același lucru cu mama, în altă mașină.

Am crescut un pic și, în clasa a 6a, în spital, operată de apendicită, mi-a luat mama primul meu walkman (era verde și avea un microfonel micuț care ieșea ca să poți înregistra) și caseta Vama Veche – Am să mă întorc bărbat. Mi-o doream tare pentru că ascultasem deja și alte albume Vama Veche de la verișoarele mele mai mari. Am ascultat caseta aia până a devenit inascultabilă. Urmarea a fost ca după un an și ceva să mă înregistrez pe forumul Vama Veche, prima mea incursiune în comunitățile online, unde am găsit o grămadă de oameni frumoși.

Primul concert adevărat (nu zilele orașului, bla bla) la care am fost era în Costinești, Vama Veche. Eram în tabără și venise mama, care era și ea printr-un Eforie, să mă vadă și să-mi facă asta cadou. Am stat în al doilea rând, îmbrăcată într-o rochiță mov, și uitându-mă cu ochi mari mari (greu de obținut, de altfel) la ce se întâmpla pe scenă. Am vrut să plec acasă după asta. Mi-ar fi fost suficient.

Dacă m-apuc să trec în revistă toate melodiile momentelor frumoase, știu sigur că o să îmi ia prea mult. Cert e că mi-aduc aminte de Lolo, prin clasa a 7a, venind la mine cu listele de melodii retro (gen Mike and The Mechanics, parcă) să i le dau jos de pe net. Când am descoperit Robbie Williams (prima piesă pe care am ascultat-o e fost Eternity) îi făceam CD-uri Roxanei (colega mea de cameră de acum) și stăteam amândouă la ea în cameră, ascultându-l dintr-un CD player argintiu la niște boxe imense de pick-up.

De multe ori când merg acasă îmi pune mama piese pe Youtube, pe care le știu de când eram mică, rock clasic și frumos. Și-acum îi mulțumesc că m-a făcut să ascult muzică faină. Că eu ascultam mai puțin Andre și mai mult Pheonix. Fără a mă pretinde superioară.

Nu pot să mă gândesc la o anumită melodie pentru anumite momente, mi-aduc aminte coloane sonore compuse din atât de multe piese și atât de multe stări. Am oameni cu care asociez piese. Am clipe cu care asociez bucăți de pian sau de vioară. Am zile cu care asociez albume și discografii întregi. Cert e că atunci când ascult anumite piese îmi aduc aminte inclusiv mirosul unui moment reprezentativ pentru piesa aia.

Zilele trecute am ascultat Travis. Ultima oară când îi ascultasem eram în liceu, aveam un PC vechi, era iarnă, stăteam la birou în camera mea și împărțeau playlistul cu Jewel, Coldplay, K’s Choice și Alanis Morisette. În această notă, deci, Travis.

Ah, dar să nu uit, leapșa merge la Alisa, Deea, și Richie.

(Am căutat o poză pentru postul ăsta. Nu am găsit nici una să mă inspire așa cum voiam.)

3 comments on “Muzica momentelor frumoase

  1. Tu erai in a 6-a cand a aparut ASMIB??? Damn, I AM old:/

  2. Zilele orașului, zici? Având învedere că avem aceleași rădăcini hunedorene, știu depre ce vorbești. Concerte? Mai degrabă cea mai mare manifestare a prostului gust.🙂

    Te apreciez pentru muzica pe care ai ascultat-o încă de atunci, încă din vremurile în care, într-un oraș industrial, oarecum ocolit de civilizație, deci și de cultură muzicală, lumea se uita ciudat la tine când veneai din Vama Veche sau Costinești cu un tricou cu vreo trupă rock.

Leave a Reply

