Leave a comment

Tu ce reputație ai „pă net”?

Reputația online e treabă serioasă. Nu neapărat pentru un individ, cât pentru o companie, organizație, cum vrei tu să-i zici. De ce? S-o luăm încetuț, zic.

La o scară mai mică, respectiv la nivelul unui individ individual care are sau nu un nume în online, e important felul în care ești văzut de restu’, fcors. La un curs de-al meu de săptămâna trecută a fost Ovi Sîrb, care ne-a explicat frumos cum e cu reputația ca blogger. Ți se duce vestea, adică. Dacă ai început pe glume, păi atunci când o să te întâlnești cu oamenii, ăștia o să-ți zică doar Make me laugh, funny boy!, dacă începi cu siropoase, o să le fie frică să nu cumva să te facă glumețul să plângi. Asta în cazurile extreme. Și dacă o gafezi de câteva ori, atunci e tare greu s-o mai dregi.

La nivelul unei companii, treburile se complică! Pentru că atunci când apari în online, e tare ușor să te pierzi în rahat. Zvonurile circulă rapid de tot! Și dacă ai gafat-o cu un Tweet, cu un post aiurea, ăla clar rămâne undeva forever, chiar dacă îl ștergi tu după 5 minute. Cazul cu tweetul dat de cineva de la Crucea Roșie de pe contul organizației, by mistake, e destul de celebru (se poate citi aici). Pe scurt – o angajată Crucea Roșie care se ocupa de contul de Twitter a scris despre cât de tare se îmbată. Nu era așa mare buba dacă îl dădea de pe contul personal, dar a uitat de unde scrie și a postat de pe contul organizației. Chiar dacă au șters tweetul destul de rapid, mulți urmăritori au apucat să vadă, să înregistreze și să comenteze micul incident.

Chestia e că odată ce ai comis-o, e mult mai dificil să te redresezi. Mai ușor e de creat o reputație decât de spălat una pătată.

Din punctul de vedere al reputației și vizibilității, e important ca în motoarele de căutare să apară rezultate care vorbesc „de bine” de tine și de compania ta. De ce? Oamenii se mulțumesc cu primele 2-3 oo-uri de la Goooooogle, puțini sunt cei care fac săpături adânci fără o țintă precisă. Tocmai de aceea e important ca link-urile de pe prima pagină să nu ducă la bloguri sau articole care vorbesc de cât de proaste produse sau servicii oferi tu. Și-aici intervin o grămadă de opțiuni care există pentru monitorizarea reputației online (o listă  aici). Mai e nevoie de un specialist SEO și Social Media care să îți poată optimiza articolele din online astfel încât rezultatele căutărilor să fie cele care vrei să fie văzute și să te-ajute cu expunerea în rețelele de socializare.

Am amintit de social media! E importantă pentru că aduce compania mult mai aproape de public. Un blog, o pagină pe Facebook, un cont pe Twitter, mi se par cerințe minimale. Și a încuraja cititorii să comenteze sau să se implice activ nu poate să aducă decât bulinuțe albe.

Așa-i, Like-urile nu înseamnă vânzări, dar o reputație online târâtă prin noroi ar putea duce rapid la scăderi în cifre.

(M-am inspirat de-aici și de-aici. Foto via)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: