Leave a comment

The Long Tail Tale

Termenul de „Long tail” se referă la o treabă statistică – adică probabilitatea ca o mai mare parte a populației să se afle la „coada” unei curbe normale („Clopotul lui Gauss”), și nu în mijloc.

Exemplu concret? Amazon are 60% din cifra de afaceri generată de vânzarea de bestsellers, iar restul de 40% din vânzarea de produse mici, multe și aparent nesemnificative. Avea o profă de-a mea de istorie o vorbă „mici, da’ mulți”. Și cam pe asta și merge ideea.

Mai concret? Mihaela Andrei, specialist SEO (International SEO Marketing) scrie într-un articol despre Long Tail în SEO. În ultima vreme, tot mai multă lume recurge la a căuta lucruri specifice folosind motoarele de căutare. Nu mai scriem „cat”, scriem „white cat playing basketball”. Și atunci când tu, făcător de filmulețe, filmezi o pisică albă jucând baschet, nu încerca să te impui doar cu un keyword de genul „cat”. Cu cât ești mai specific, cu atât ai șanse mai mari să apari în primele pagini ale motoarelor de căutare.

Auzisem la o prezentare (îmi pare rău, nu îmi mai aduc aminte exact despre care vorbesc) că în general, doar primele 3 pagini de rezultate ale motoarelor de căutare sunt alea care sunt văzute. Dacă ajungi la prea multe o-uri din Gooooooooogle, ești pa! Nimeni nu ajunge la tine, chiar dacă pisica ta albă reușește un slam dunk. Sunt prea multe pisici out there! Ideal este să apari în primele 7 rezultate de pe pagină, alea sunt cam tot timpul accesate. Și acum serios vorbind, cam asta fac și eu. Dacă în primele pagini nu găsesc nimic (și dacă nici nu sunt profund interesată de subiectul pe care îl caut) zic „A! Nu e.” și atunci încerc o căutare ceva mai specifică. Găsesc eu la un moment dat și pisica aia!

Cum scrie și Mihaela Andrei, „decât să vă poziționați site-ul dincolo de a treia pagină a motoarelor de căutare pe cuvinte generice, mai bine încercați poziționarea pe cuvinte mai puțin concurențiale, cu un volum de căutare mai scăzut, dar pentru care site-ul dvs poate să se poziționeze în prima pagină. Sunt mai mari șansele ca site-ul dvs să fie accesat de utilizatori în a doua situație decât în prima”.

Sunt curioasă cam care e modul în care lumea caută ceva pe Google. Cică majoritatea scriu peste 3 cuvinte pentru căutare. Eu scriu vreo 2🙂

P.S. Piesa din noaptea asta:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: