1 Comment

Fată de oraș, caut trib!

Adică, na, să o facem şi pe asta dacă e🙂

Tribesourcing. Trriiibbbesourcing. Sourcing the tribe. The tribe is being sourced. Înţelegi, da?

Obligat forţat am citit pe Mindjumpers despre tribesourcing. Articolul în sine nu mi-a revoluţionat viaţa, percepţia şi gândirea – adică ”A tribe is any group of people, large or small, who are connected to one another, a leader and an idea. For millions of years, humans have joined tribes.”  Până aici, nimic nou, nu?  Oamenii ăştia, tribalii, sunt conduşi de un lider, evident, sunt conectaţi printr-o idee. Uau! Până acum nu ne numeau marketerii ca grupaţi în triburi, dar trebuia să go back to the roots la un moment dat.

Eu îl citesc pe Seth Godin, şi el este unul dintre cei care utilizează termenul şi conceptul de trib într-un context muuult mai îndepărtat de cel în care era folosit tradiţional.

Aşa, ca idee, totul devine mult mai ușor odată ce ți-ai „tribalizat” publicurile.  Cred că e important să faci e un fel de „take me to your leader”, îl convingi pe ăsta bine de tot și o să reușească, dacă într-adevăr i-ai vândut ideea, să îi convingă pe ceilalți să se pună altfel în jurul focului. Asta așa, zisă în cel mai urât mod. Ei se pun cu fața la tine, tu îi studiezi de le sar oasele din nas, te adaptezi în funcție de feedback-ul sincer dintre cerculețele de fum și te dezvolți mult mai bine. Pe toate părțile.

Serios vorbind, e o treabă cât se poate de bună – oamenii sunt deja grupați în funcție de o idee comună importantă, împărtășesc valori similare, half the job is done. E mult mai simplu să comunici cu un grup care îți ascultă într-adevăr mesajul și îl și asimilează, hopefully, așa cum vrei tu să fie receptat. Și, mai mult decât atât, sunt o parte importantă a dezvoltării brandului. Adică, oamenii cooperează și își pun creierele la contribuție în grup așa. Oana ar zice, evident, „în grup, deci, e mai bine”.

Ai așa: triburile strâns legate de brandul tău, pe care l-au transformat în lovemark, în folosul căruia le place să lucreze, de-astea🙂. Și mai ai triburile care nu sunt atât de devotate, dar care împărtășesc valori comune și la care poți să ajungi. Și de-aici începi cu strategiile, producția, sourcing-ul propriu zis și, bineînțeles, monitorizarea cea de toate zilele și evaluarea cea periodică. Nu mai zic, gata, citește articolul, sau măcar uită-te la slide.

În loc de concluzie – găsește tribiștii și triburile tale. O să te ajute ei sigur, par oameni de treabă, nu?

Ah, și pentru că am tot uitat de asta… să fiu pic în concordanță:

One comment on “Fată de oraș, caut trib!

  1. De maine, fiecare cu radacina ma-sii!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: