Leave a comment

PR gone wrong

E veche ştirea, am citit-o la Cristian Manafu. Facebook, puţin după ce a apărut Google +, a folosit agenţia Burson Marsteller pentru a disemina pe bloguri şi în presă informaţii negative despre Google +. Urât tare, având în vedere imaginea “cute & cuddly” pe care ambele reţele vor să o promoveze.

Cazul este prezentat pe larg aici, deci nu voi da eu atâtea detalii, pe care le poţi citi pe BBC. Ideea e că Burson Marsteller a apelat la bloggerul Chris Soghoian, care a refuzat să participe într-o astfel de acţiune şi, ca să fie cât mai fair-play, a şi dat publicităţii schimbul de emailuri cu reprezentantul agenţiei. Evident, au apărut speculaţii… “cin’ să fie, cin’ să fie, Microsoft, Apple?”. Guess who’se face got slammed with a book?

Reacţia Facebook? Au recunoscut că au folosit agenţia pentru a nu apărea brandul lor în presă, dar nicidecum pentru a păta imaginea G+. Adică nu au făcut smear campaign, da? Facebook decât voia să atragă atenţia asupra faptului că G+ nu are aprobarea utilizatorilor pentru a colecta datele din conturile lor personale, inclusiv din cel de Facebook. Purtătorul de cuvânt al Facebook spune ”We engaged Burson-Marsteller to focus attention on this issue, using publicly available information that could be independently verified by any media organization or analyst. The issues are serious and we should have presented them in a serious and transparent way.”

Really, Facebook? Really? Adică Burson Marsteller îi promite omului că-l publică pe The Huffington Post dacă ”cercetează privacy policy”. Absolut. Nu era un atac asupra G+, nu nu!

Steve Earl de la Speed Communications vine şi zice ” What PRs need to admit, rather than getting all high and mighty about the Burston-Marsteller incident, is that smearing is an integral part of PR. ” Good stuff.

Punctul meu de vedere, tardiv exprimat după multe luni de la incident, e că Facebook a fost atât de speriat de consecinţele apariţiei unei noi reţele sociale, încât a făcut ce a crezut de cuviinţă. Partea proastă e că nu au făcut-o cu cine trebuia. ”Smear campaigns aren’t off limits, they just can’t be hidden anymore. They’ve changed: it needs to be conversational. Smearing is now transparent.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: